دستگیری پزشک قلابی با پنج کلاس سواد فیروزی: احتمال کودک‌آزاری در پرونده فوت دختر فرزندخوانده کاشمری وجود دارد پشت پرده هتک عفت و کشف حجاب کامل توسط دانشجوی دختر در دانشگاه علوم و تحقیقات واژگونی و حریق تانکر سوخت در گناباد یک کشته بر جای گذاشت (۱۲ آبان ۱۴۰۳) حادثه واژگونی خودرو زانتیا در خیابان سید رضی مشهد (شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳) + جزییات راهداری در سانحه فوت و مصدومیت ۷ شهروند کرمانشاهی مقصر شناخته شد صدای اعتراض پرستاران شنیده می‌شود؟ | ضرورت اصلاح بازتوزیع تعرفه‌های پرستاری برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان در مشهد اعلام شد | سخنرانی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی مقام معظم رهبری در مشهد بودجه خراسان رضوی در حوزه تجهیزات پزشکی، نیاز زائران را پوشش نمی‌دهد  ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد اعلام شد | خیابان امام رضا (ع) از امشب (۱۲ آبان ۱۴۰۳) مسدود است مصطفی سالاری به عنوان مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) سکته قلبی علت اول مرگ در کشور است کلاهبرداری آنلاین با ترفند دریافت بیعانه | راهنمای تشخیص سایت‌های کلاهبرداری + فیلم آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان حر عاملی مشهد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) محاکمه عاملان قتل دختر فیلم‌بردار در مشهد + عکس علائم کم‌کاری تیروئید چیست؟ تأمین مناسب پانسمان موردنیاز بیماران پروانه‌ای در کشور ریزش سقف ایستگاه قطار در صربستان، ۱۴ کشته بر جای گذاشت پذیرش بدون آزمون بیش از ۱۰ هزار دانشجوی نخبه در دانشگاه‌های کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳) | کاهش قابل‌توجه دما در روز‌های پایانی هفته جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید اصلاح شود تک‌چرخ‌زدن با موتورسیکلت منجر به مرگ دختر و پسر نوجوان در بولوار نماز مشهد شد بیمه‌شدگان چند ماه می‌توانند از مقرری «بیمه بیکاری» استفاده کنند؟ آیا کارانه پزشکان منصفانه است؟ پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در برخی نقاط کشور (۱۲ آبان ۱۴۰۳) + فیلم آلودگی محیط‌زیست عامل مرگ سالانه ۱.۷ میلیون کودک کمتر از ۵ سال ابلاغیه دستورالعمل جدید تبادل دارو بین داروخانه‌ها به منظور تضمین سلامت جامعه بابایی کارنامی: تا حداکثر پایان این ماه، پرداخت‌ها به بازنشستگان انجام خواهد شد | بار مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برطرف شد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) دولت به‌جای متناسب‌سازی، به بازنشستگان حداقل‌بگیر کالا و کمک غیرنقدی برساند فرمول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با بازنشستگان کشوری‌ چگونه است؟ توزیع ۱۱ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان محروم در خراسان رضوی
سرخط خبرها

درباره قطعی سامانه غیرحضوری تأمین‌اجتماعی و کارگزاری‌های نیمه فعال آن

  • کد خبر: ۱۱۷۶۳۰
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
درباره قطعی سامانه غیرحضوری تأمین‌اجتماعی و کارگزاری‌های نیمه فعال آن
قطعی سامانه غیرحضوری شهروندان را  به حضور در دفتر‌های تسهیل امور شعب تأمین‌اجتماعی می‌کشاند.

هانیه فیاض | شهرآرانیوز؛ این وعده را به شما می‌دهیم که دست کم هفته‌ای یک بار همراه با شما و به صورت «سرزده» به دستگاه‌ها یا اداره‌هایی برویم که حل مشکل یا درخواست شما در آن دستگاه با در‌های بسته مواجه شده است. گلایه و شکایت شهروندان از ازدحام و شلوغی کارگزاری‌های شعب تأمین اجتماعی در شهر، سوژه اصلی سرزده امروز صفحه صدای مردم است.

«سه روز است که در رفت وآمد هستم. مسئولان مرا به سامانه حواله می‌دهند و وقتی به سامانه مراجعه می‌کنم، پیغام می‌دهد: «به شعبه مراجعه کنید.» چرا یک نفر اینجا پیدا نمی‌شود که درست راهنمایی کند و حداقل پاسخ گو باشد؟ مدتی است که سر کار نمی‌روم، اما نمی‌دانستم که باید در سامانه، ترک کار خود را اعلام کنم؛ به همین دلیل سازمان تأمین اجتماعی مرا بدهکار کرده است. چندروز است که به شعبه‌ می‌آیم، اما متصدی باجه به خوبی توضیح نمی‌دهد که دقیقا باید چه کاری انجام دهم؟» خانم «گویا» بیمه شده‌ای است که بعد از سه روز آمد وشد، هنوز پاسخ سؤال خود را دریافت نکرده است و با ما همراه می‌شود.

تنها ۲ باجه فعال در کارگزاری

همراه این شهروند به یکی از باجه‌ها نزدیک می‌شویم. خانم گویا از متصدی باجه می‌پرسد: برای من از تأمین اجتماعی پیامکی آمده که منظورش را متوجه نمی‌شوم؛ امکانش هست توضیح دهید؟ از سوی متصدی باجه پاسخی شنیده نمی‌شود. بعد از حدود یک دقیقه دوباره سؤال مطرح می‌شود. متصدی پاسخ می‌دهد: برو داخل سایت؛ پاسخت آنجاست.

خانم گویا، اما ما را به سمت دو دفتر کارگزاری بیمه در این شعبه هدایت می‌کند. فضایی تقریبا کوچک در محیطی بسته و جمعیتی بسیار زیاد در صف‌های طولانی نوبت! از هشت باجه موجود در این دفتر کارگزاری، تنها دو باجه فعال است. قطعا به همین دلیل است که مراجعان، زمان زیادی را در انتظار نوبت هستند. ساعت نزدیک یک ظهر است. یکی از مراجعان در صف از شلوغی و انتظار طولانی صفوف گلایه دارد و‌ می‌گوید: از ساعت ۱۱:۳۰ در صف هستم و هنوز نوبتم نشده است. وضعیت پاسخ گویی اصلا مناسب نیست.

نداشتن اطلاعات کافی درباره سامانه خدمات غیر حضوری

گلایه‌های شهروندان باعث می‌شود که در ادامه بازدید سرزده خود به دفتر رئیس شعبه ۳ تأمین اجتماعی مشهد برویم. حمیدرضا ا... یاری در پاسخ به مشکلات شهروندان توضیح می‌دهد: طبق ماده ۳۰ قانون تأمین اجتماعی، کارفرمایان موظف اند حق بیمه را از بیمه شده کسر و به همراه سهم خود به سازمان پرداخت کنند. درخصوص موضوع عنوان شده، کارفرما باید نسبت به پرداخت بیمه یا اعلام ترک کار اقدام می‌کرده.

او می‌افزاید: گاهی کارفرما برای اینکه خودش پیگیری نکند، این وظیفه را به بیمه شده محول می‌کند، در صورتی که ریز جزئیات در پنل کاربری کارفرما نشان داده می‌شود و به همین دلیل در سامانه بیمه شده پیام مراجعه به شعبه نمایش داده می‌شود.

ا... یاری بیان می‌کند: کارفرما بنا بر اطلاعاتی که در سیستم ثبت شده است، باید به صورت غیرحضوری وارد سیستم شود و اعتراض خود را ثبت کند و در این صورت دیگر نیازی به حضور فرد در شعبه نیست.

رئیس شعبه ۳ سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه می‌دهد: نیرو‌های شعب تأمین اجتماعی از طریق آزمون استخدامی وارد سازمان می‌شوند، اما کارمندانی که شهروندان از پاسخ گو نبودن مناسب آن‌ها گلایه دارند، شش ماه است که در این شعبه مشغول به کار شده اند و طبیعی است به زمان نیاز دارند تا اطلاعات خود را با مراجعه کننده همراه کنند.

ا... یاری درباره قطعی سامانه سازمان تأمین اجتماعی نیز توضیح می‌دهد: متأسفانه مردم اغلب بخش عمده‌ای از کار‌های خود را به روز‌های پایانی ماه موکول می‌کنند و به دلیل اینکه تراکنش‌ها در این ایام زیاد است، ممکن است با قطعی چند دقیقه‌ای سامانه مواجه شوند.

قطعی موقت سامانه

او می‌گوید: شهروندان کمی صبور باشند؛ زیرا این مشکل موقت است و خیلی زود رفع می‌شود. بهتر است مردم در ساعاتی غیر از ساعت اداری وارد سامانه شوند و دقت کنند فعالیت خود را اوایل و اواسط ماه انجام دهند.

رئیس شعبه ۳ تأمین اجتماعی مشهد می‌افزاید: از زمانی که دفترچه‌های بیمه حذف شده اند و سیستم سازمان تأمین اجتماعی به صورت آنلاین فعال شده، فعالیت کارگزاری‌ها محدود شد، به طوری که دیگر عملا به آن‌ها نیازی نیست.

ا... یاری اضافه می‌کند: در حال حاضر کارگزاری ها، کار نیابتی انجام می‌دهند؛ به این معنی که در قبال دریافت هزینه، همه امور مرتبط با کارفرما یا بیمه شده را انجام می‌دهند. در حالی که اگر مراجعان برای هر درخواست خود به سامانه مراجعه کنند، به مراجعه حضوری نیاز ندارند.

او می‌افزاید: شهروندان به استفاده از سامانه مسلط نیستند؛ به همین دلیل به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، این در حالی است که بیمه شدگان و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه غیرحضوری به سایت سازمان درخواست‌های خود را مطرح کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->